Reciclare
– proiectul s-a desfasurat in holul liceului; au participat elevi ai claselor a X-a, a XI-a, a XII-a care au fost coordonati de profesorii de la catedra de fizica
– elevii au prezentat lucrari Power Point prin care au analizat efectele nocive ale aparatelor electrocasnice, becuri, baterii asupra mediului; acesta a fost punctul de plecare al discutiilor purtate de elevi referitoare la educatia privind reciclarea
– elevii au adus aparate electrice pe care nu le mai utilizeaza, becuri, baterii, componente de calculator
– elevii au fost curiosi sa analizeze componenta acestor aparate si s-au gandit ca acestea ar putea fi utilizate pentru construirea unui simbol al reciclarii electrice in liceul nostru (un robot construit din tastatura – pe post de corp, fier de calcat – pe post de picioare, placa de intins parul – pe post de maini, telefon mobil – pentru gura, casti – pentru urechi si aparat radio pentru cap si baterii in loc de par)
– elevii s-au distrat si au lucrat in echipa; pentru realizarea robotului a fost necesara o coordonare a actiunilor de fixare, lipire a componentelor
– elevii au fost entuziasmati de rezultatul muncii lor (robotul)
– au vazut componentele electrice pe care le-au studiat in cadrul orelor de fizica
– au realizat pericolele la care pot fi expusi prin contaminarea mediului cu componentele electrice si electronice aruncate in mod necontrolat
– cu ocazia proiectului, a fost lansata tuturor participantilor la activitatea educationala din liceu (elevi, profesori, parinti), invitatia de a participa in mod activ prin actiuni de voluntariat la salvarea mediului, prin colectarea periodica de materiale electrice si electronice